Dit hjem efter en hjerneskade

Når du har nået de mål, som vi i samarbejde med dig og hjemkommunen har sat for dit ophold, kommer der et tidspunkt, hvor man begynder at tage stilling til, hvad du skal efter rehabiliteringsopholdet.

Nogle vil bare gerne hjem, og har ønsket dette siden de fik hjerneskaden. Det er der også i mange tilfælde mulighed for. Du kan herefter fortsat få din vederlagsfrie træning på Lunden i velkendte omgivelser eller komme i vores Dagtilbud, hvis du er i målgruppen og af kommunen er visiteret til det.

Andre har haft mindre fremskridt i rehabiliteringen og kan have et pleje- og støtteniveau, hvor et fast botilbud giver bedre mening for det enkelte menneske. Vi tilbyder også varige botilbud på Lunden i Lundbo. Her vil det fagligt kompetente personale fortsat kunne tage vare på dig og støtte dig i det gode liv, selvom du har en svær hjerneskade.

Begrebet hjem kan også have fået en helt anden udsigt og betydning, da der måske ikke er plads til hjælpemidler, eller mulighed for at komme omkring i det tidligere hjem.

Skal der et nyt hjem til?
- Eller er en ældre- og handicapvenlig bolig et bedre match, hvor du kan trække dig tilbage og opnå den ro, du har behov for, mens familien bliver i huset.

Afhængigt af alder og livsfase, kan det tidligere hverdagsliv have set forskelligt ud fra den situation, man er i efter rehabiliteringsforløbet. Det er derfor, vi holder opfølgningsmøder flere gange undervejs, for at kunne styre i den retning, der giver mening for dig.

Uafhængigt hvor du skal flytte hen, vil der være en faglig overlevering til dem, der skal varetage fremtidig pleje og støtte.

Fra Lunden kan vi tilbyde flere overgangsmuligheder, afhængig af hvilke behov du har.

Der kan tilrettelægges:

• Følge-hjem ordning
  • Støttevejledninger
  • Tilbage til arbejde
  • Ambulant forløb med hjemmetræning i den sidste del af dit rehabiliteringsophold.

Ovenstående tilbud visiteres i samarbejde med visitator eller sagsbehandler fra hjemkommunen.

Læs mere om overgangsmulighederne her:

JaPRG2TQ